Min blogglista

onsdag 4 maj 2011

Sorg & glädje....

 Jag har varken orkat svara i telefonen eller uppdatera bloggen på ett tag. Onsdagen den 27/5 fick min gamla tik Wilma somna in. Wilma fick 2 små hjärnblödningar med 3 dagars mellanrum. Jag beslöt vid den sista att hon skulle få komma till en bättre plats. Nu leker hon för fullt med Gizmo & Quattro uppe i det blå & vakar över oss här nere. Ja saknaden & sorgen har varit enorm. Jag saknar min lilla hund så det gör ont.....
Igår den 2/5 föddes kennelns G-kull. Cazy födde 2 tikar med draghjälp. Jag förstod att resten skulle krångla. Vi tog oss in till Bagarmossens Djursjukhus. Personalen konstaterade att valp nr 3 satt som i ett skruvstäd. Vi tog alla beslutet om att kejsarsnitt var ända utvägen. Veterinären var snabbt färdig & de kom med 4 små gossar =) Tyvärr klarade sig inte d två tikarna jag förlöste hemma. Nu ser vi frammåt och det ska bli så spännande att se vad dessa killar utvecklas till =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar