Min blogglista

tisdag 15 februari 2011

Tråkigt besked idag.

Idag såg jag fram emot att få Iza ögonlyst utav Eva Hertil .Tyvärr blev inte utgången som jag trodde. Eva hittade ett plogformat mönster på Izas näthinna. Eva har aldrig sett det tidigare & hon har sett många hundögon. Jag blev såklart riktigt ledsen då jag sett fram emot att få para Iza med Zingo. Vi får lägga de planerna på hyllan ett tag framöver. Eva vill titta på Izas öga igen om 6månader till 1 år.

Jag ber till högre makter att det inte påvisar ytterligare förändringar då. Jag blir så orolig då jag inte fick bekräftat på om det är ärftligt eller ej. Ja jag får ha is i magen till augusti månad då vi ska tillbaka för uppföljning. Tittar Iza djupt i ögonen å ingen har så vackra ögon som hon. Hon tittar på mig & undrar nog varför matte beter sig så konstigt. Hon slickar på min kind & verkar tycka mattes salta tårar smaka gott. Ja min hund mår bra & hon är ovetandes om allt & det betyder mest just nu. Ja nu har vi fått ytterligare ett bevis på att alla SBT som används i avel ska ögonlysas inför parning. Nu tar vi en dag i taget & hoppas på det bästa framöver.  Jag vill tacka alla som stöttat mig idag när jag var så uppriven. Ja ingen nämnd & då ingen glömd. Ni vet vilka ni är & ni betyder mkt för mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar